tiistai 15. lokakuuta 2019

Minimalistinen marraskuu

Tällainen haaste on kiertänyt netissä ja tavoitti nyt minutkin. Kyse on siis siitä, että 30 päivän ajan kotoa poistetaan tavaroita yhteensä 465 kappaletta. 

Toisin sanottuna siis

1. päivä x 1 tavara
2. päivä x 2 tavaraa
3. päivä x 3tavaraa 
jne...

Ainoa sääntö on, että roskia ei lasketa tavaroiksi. Eli kuitit, kinkkupaketit ja muut muutenkin roskiin menevät jutut ovat haasteen ulkopuolella. Mutta esimerkiksi muistin tueksi säilytetty hiusväripakkaus lasketaan, sillä se on tietoisesti säilytetty. 

Oma taustani tavaroiden suhteen

Minä olen tietyllätapaa keräilijä. Tykkään tavaroista ja tykkään säästää asioita "jos sitä joskus vaikka tarvitsee" -metaliteetilla. Samaan aikaan koen kuitenkin myös suurta ahdistusta tavaramääristä ja menetän hermoni kun tavaraa on pöydillä ja tasoilla sekä kaapit täynnä. Pari kertaa vuodessa saan valtavan inspiraation ja pistän tavaraa kirpputorille. 

Haluaisin hyvin organisoidun ja selkeän kodin. Haluan sellaisen kodin, jossa tavarat ovat sellaisia, jotka ovat joko hyödyllisiä tai tuottavat iloa. Haluan, että kaikki on helposti saatavilla eikä esimerkiksi koko kaappia tarvitse tyhjentää ennen kuin saa haluamansa. 

Marraskuussa alkaa! 

Tottakai olisin voinut aloittaa heti, mutta pienenä perfektionistina tykkään selkeistä jutuista ja siitä syystä tuntuu luontevimmalta aloittaa marraskuun 1. päivä. Blogini bannerin alta löytyy Minimalistinen marraskuu -niminen sivu, jonne päivitän haasteen alettua mitä olen minäkin päivänä pistänyt pois.

Katsotaan kuinka tässä haasteessa käy, mutta selkeä tavoite on asetettu ja sitä kohti mennään! 

1 kommentti:

  1. Mun täytyy tunnustaa heti alkuun, ettei onnistuisi. Mä tunnustan että mulla on todella paljon tavaraa. Mutta jokainen on just omalla paikallaan ja kaikki on joko tarpeellista tai tuottaa mulle iloa. Ja jos mä tartten jotakin niin mä tiedän kyllä missä se on.
    Mutta on kiva seurata miten sun käy ja millaista tavaraa lähtee pois.
    Onnea vaan sulle että onnistut.
    Ja oikein mukavaa tiistai päivää sulle.

    VastaaPoista